December

Det är december nu. Mörkt ute när man vaknar och mörkt ute när man går och lägger sig på kvällen. Det är kallt och blött. Många tycker att decembermånaden är en av de dystraste månaderna på året. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Mörkt och kallt är det ju iaf. Man väljer hellre att vara inomhus än utomhus. Det är jobbigt att ta på sig en massa tjocka vinterkläder och tåliga skor bara för att det är kallt och kanske snö ute.

Jag sitter här hemma nu. Ganska själv, ganska kall. Det är den 3:e december och det finns ingen snö ute. Den har försvunnit. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag borde passa på att gå ut nu när det för en gång skull är ljust ute. Men jag vet. Det är ju så tråkigt att gå ut själv. Vet inte vad jag skulle göra ute heller. Promenad? Rulla mig i en lerig lövhög? Träden ser döda ut. Inga löv bara nakna taniga grenar som spretar åt alla håll. Marken är täckt med bruna döda löv och stora vattenpölar som en gång i tiden var snö. Allt är grått.

Såhär trist ser det ut, ute hemma hos mig just nu


Mörkt, grått och dystert. Himlen är täckt med stora grå moln som svävar sakta omkring på himlen. Men det finns ljus....!

Det finns mycket bra saker med december också. Det är en mysig månad. Julen närmar sig med stormsteg. Man kan leka ute i snön med barn eller med en god vän. Man kan sitta inne framför en bra film med en varm filt, levande ljus och se snön falla ner utanför ( det kanske inte händer så ofta att det snöar här i Sverige, men ibland så, om man har tur ). Det är vackert när det snöar. Tycker inte du det? När man kan sitta på avstånd och bara titta på när snön dalar ner från himlen med stora fjäderlätta snöflingor. Eller när mörkret faller och alla lampor är tända. Ja, december är en vacker månad också. Ganska färgrik, trots allt. Det lyser lampor i olika färger i varje hus. När jag är ute ibland kan jag bara ställa mig och titta in i hus, på deras vackra färger, ljussättning och all den mysiga stämningen som finns, just nu i denna decembermånad.


Lite decembertankar från mig bara. Du får tycka precis som du vill om december. Säg din åsikt.

Skriv tillbaka
Postat av: Sandra

Jaa, själv gillar jag ju December hehe men det har ju sina anledningar :P

Jaa helt onödigt e det,,kanske inte hehe man får lite x-tra pengar iaf å de e alltid bra, jag borde nog sova nu klockan e massa å ja ska upp imorn hehe kan inte ens skriva ordenltigt haha. Aja kramis

2008-12-04 @ 00:10:04
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0