Jag orkar inte längre

Jag orkar inte ta någon skit längre. Jag vill inte få skulden för nåt som jag inte förtjänar. Det är inte mitt fel att ni bråkar. Jag orkar inte gå imellan er två längre. Det är alltid jag som måste lyssna, alltig jag som ska försvara, alltid jag som ska ta på mig allt det jobbiga och få leva med smärtan som egentligen inte är min, från början. Varför är det alltid så? Jag orkar inte längre vara den som alla kastar skit på. Jag är väl också en människa med rättigheter och åsikter?!
Jag pallar inte vara din sköld hela tiden som skyddar dig från allt ont. Men jag vet att jag måste. Det är klart att jag ställer upp och skyddar dig när du behöver min hjälp, självklart, men det hindrar mig och mitt liv.
Jag har fått nog nu, mitt tålamod är slut, jag orkar inte längre...


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0