Luciatåg och julmiddag

Har precis kommit hem från en efterfest från ett julbord från ett luciatåg. Men det började med idag, mitt på dagen ungefär. Då var det luciatåg i vår scoutstuga med våra scoutbarn. De var jätteduktiga. Så söta i sina små tomtedräkter, tärndräkter och stjärngossedräkter. Luciatåget började runt 2-tiden och jag var väl där runt halv 2 och förberädde lite med fika och ljus och sånt.
Sen var det hem och och byta om en snabbis innan man skulle tillbaka till förfest och julbord. Julbordet började runt 6-tiden så det var snabba puckar som gällde. Julmaten var jättegod och det var jättetrevligt att sitta där. Det var kållåda och jansoons, patéer, lax, fårfiol, ål, olika korvar, sill ja, allt möjligt. Mums. Sen fick vi gå en tipspromenad och fika på det. ja det var jättetrevligt där. Nubbar och lussebullar.
När kvällen hade haft sin gång och det började närma sig natt blev det efterfest hemma hos Krisse. I hans nya lägenhet. Skitsnygg måste jag medge. Superläcker. Där satt vi i några timmar tills klockan blev runt 4 och det var dags för hemfärd. Påverkad och glad så tycker jag ändå att hela kvällen var bra och blev lyckad. Roligt med julbord med goda vänner och kollegor.

Ska väl snart gå och lägga mig men är inte riktigt trött än. Klockan är 05.06 och jag borde ha sovit för länge sen. Jag hoppas att du har haft en trevlig lucia idag iaf med en massa luciatåg, pepparkakor och lussebullar. Grattis Erika som fyller 20 idag också. Kram kram

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0