Min julafton

Oj oj vilken jul jag har haft. Jag hoppas att du har haft en bra jul. Min jul var äntligen lugn och skön. Och den här gången hos mormor och morfar med deras lilla hund Moa. Även min familj var med där. Vi brukar fira med mina morföräldrar fast de brukar alltid åka hem till oss då. Men denna gång åkte vi till de.
Jag käkade risgrynsgröt på morgonen. Jag brukar inte äta gröt, men det var faktiskt jättegott. Och proppmätt blev man också. Sedan packade vi det sista in i bilen, klockan var väl runt halv tio då. Sen var det bil färd i nästan 2 timmar ut på landet. Underbart ställe.
Framme så började det att bjudas på glögg, sen fika med lussebullar och kakor. Annars så fanns det alltid godis, frukter och nötter som stod framme som ville bli uppätna. Så där gick man ju och plockade hela tiden. Kalle kom sen på tv:n som alla tittade på. Mina morföräldrar tycker att det är självklart att man ska titta på "Kalle". Den får man inte missa. Även fast man själv smått har tröttnat, men det är klart att man ska se "Kalle"!
Middag efter det. Julskinka, sill, paté, Janssons frestelse, prinskorv, ja all sån julmat. Gott var det också. Ännu mer mätt blev man. Man åt ju konstant hela dagen. Tomten kom sen, eller som för oss, två tomtenissar kom istället. Julklappsutdelning. Oj så kul det är. Kommer alldrig att tröttna på julklappsutdelning. Jag blir så glad då. Alla blir så glada då.
Tänk att jag fick det jag önskade mig också. Tänk vad duktig jag kommer att vara en gång i framtiden..... Det var lite kreativa konstsaker och tillbehör som jag fick. Jag har gått och blivit konst-ig  x)

Sen på kvällen blev det lite lugnare. Vi alla kollade på julfilmer och åt lite mera. Det blev trots allt sent och upp tidigt morgonen efter. Men ändå, min jul var jättetrevlig.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0