Meckat bil med två vänner

Igår kväll så skulle min popjkvän Björn och vår kompis Hugo mecka lite med Björns bil. Det var något fel med broms-styr-slang-vätske-servo-grejen (?) som skulle lagas. Jag var med också på ett hörn. Men det ledde mest till att jag började servera kaffe och kakor till grabbarna istället för det tog en sån lång tid för de. Det skulle bytas lite hit och dit och det skulle testas lite hit och dit. Till slut tror jag att de fixade allt. Bilen kunde köras och bromsas bra.


Hugo skulle sen äta middag med oss också, men innan skulle han tillbaka till hemort och fixa lite inför morgondagen. Det var någon till bil som skulle fixas lite. Sen ville han att hans flickvän Lina skulle med och äta. Så vi började förtvivlat att ringa efter henne. Ingen svar. Ringde igen. Inget svar. Hugo blev lite orolig så vi åkte hem till henne istället. Utanför huset mötte vi henne och plockade in henne i bilen. Och vi kunde fortsätta vår färd hem till Björn och äta middag. Klockan var väl runt 9 då. Hungriga var vi alla.

Vi åt och hade det jättetrevligt. Mycket bil-snack, men det är väl som vanligt när Hugo är med. Vilket bilfreak han är alltså. Oj oj. Det är ett ämne han kan snacka om i flera timmar.

Har vart och julhandlat lite idag också. Köpte julklappar för de sista slantarna. Men har inte ens kommit halvvägs. Mycket kvar som ska köpas. Imorgon är det Lucia också! Då fyller en kompis 20 år, det är Luciatåg i vår scoutstuga och sen på kvällen är det julbord. Det ska bli så roligt. Har redan bestämt vilka kläder jag ska ha på mig, hehe. ; P
Det är verkligen skönt att kunna skriva såhär om sitt liv. Det kanske inte är världens höjdpunkt, men väldigt avslappnande att kunna skriva vad man gör i sitt liv. Det brukar vara så svårt att berätta saker för andra tycker jag. Lättare att uttrycka sig i ord och meningar.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0