I stan med Fredrik

Idag har jag vart med min bror inne i stan. Han skulle köpa ett par kängor. Först hittade vi inte ens dit. Det skulle ligga en bra butik vid Sveavägen och vi letade och letade. Gata upp och gata ner. Till slut såg vi rätt butik. Jag höll på att dö av värmeslag. Det var så varmt där inne och samtidigt som man hade alla vinterkläder på sig. Jag tog av min jackan och ställde mig och väntade på Fredrik. Då kom det fram nån konstig gubbe fram till mig och mumlade något. Han undrade om det fanns någon toalett han kunde använda innan han skulle handla. Som om jag visste det eller?! Skulle jag ha haft en i bakfickan eller? Jag blev helt ställd, visste inte vad jag skulle svara. Tveksamt och förvånande svarade jag nej till honom till slut, att jag inte visste något. Han såg ut som någon uteliggare nästan.

Fredrik hittade till slut ett par schyssta kängor där och vi gick därifrån. Fortsatte längs hela Sveavägen mot plattan. Gick en stund i Gallerian. Fredrik köpte en massa grejer där. Vi gick in i olika butiker och han köpte lite småsaker överallt. Spel och filmer och massa annat. Det slutade med att han köpte runt 10 saker och jag köpte inget. Inget alls. Jo, förutom lite lunch, 2 frence hotdogs, till oss. Asså satan va det är gott. Annars så köpte jag inget, för en gång skull. Men julhandlingen kommer snart och då går man i affärer så att det räcker och blir över. Så jag sparar mig tills dess ; P .

Trött, träningsvärk i benen och extremt ont i ryggen sitter jag nu hemma och tar det lugnt. Lyssnar på julmusik och softar. Ska iväg senare ikväll till min Björn. Det var ett par dagar sen sist jag träffade honom. Ska bli trevligt.

Ha det så gött


// L

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0