Snöigt

Idag har jag vart ute och tränat, för en gångs skull. Jag var ute och sprang i snövädret. Det bara öste ner stora luftiga snöflingor. Det täckte hela kroppen på mig. Jag blev blöt och alldeles vit. Det gick knappt att se heller, snöflingorna landade på ansiktet och blötte ner. Men efteråt så känndes det skönt. Man känner sig så levande, när man har kämpat och ansträngt sig i slitigt, kallt och blött väder. Levande.

Så var det scouting ikväll också. Juniorerna (barn mellan10-11år) hade hantverk, luffarslöjd och gjorde en massa snygga prylar i ståltråd och sånt. Fina smycken och ljusstakar.
Ibland så  känner man sig mest död, barnen som gör som alla barn brukar göra, skriker, springer omkring, busar, lyssnar inte m.m. Men trots allt så är man där, gör det man ska och har roligt. Jag beundrar starkt alla lärare och dagispersonal. Att ni står ut. Det är jobbigt och slitigt, men det är roligt. Precis som att vara scoutledare fast man inte får betalt.

Have a nice day
// L

Skriv tillbaka
Postat av: Sandra

har ni mkt snö eller? Här e det helt kalt på backarna baraa lite frost på bilarna på mornarna hehe.

Kramis

2008-11-20 @ 20:13:36
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0