Seglat

Japp, äntligen fick jag segla. Jag kom hem idag och åkte som sagt iväg i söndags. Vi var ett gäng på 8 pers som hyrde en stor segelbåt. Det var skitkul.
Första dagen åkte vi till ön/udden (?) Säck och la till. Åt god middag och drack lite öl och cider. Sov där under natten.
Dagen därpå seglade vi till Nämndö. Det blåste på bra och båten tippade läskigt sida till sida. Gu' vad hon gungade. I säkert 45 timmar seglade vi i sträck. Vi lade till vid Nämndö, åt tacos till middag och tog en bastu och kvällsdopp på kvällen. Helt underbart skönt men otroligt svinkallt i vattnet.
Sista dagen seglade vi mot Värmdö för att jag skulle åka hem. Då först, den dagen började det regna, spöregna vissa minuter, mmm bara minuter, under dagen. Och ibland sken solen, men mest var det bara molnigt.
Precis när jag steg av den sista bussen, på väg hem, började det att spöregna igen. Kul..... Det som just hade slutat att regna på eftermiddan. Uppehåll i flera timmar ju.
Men det har vart en bra segling. Kul med lite nytt folk också. Några av Björns vänner och så.
Nu sitter jag hemma, nyduschad och trött. Har knappt sovit något det närmsta nätterna. Men sitter nu med fruktansvärd tandvärk och nästäppa. Visdomstandvärken har kommit tillbaka och jag har ätit Ipren och nässpray i nästan en vecka nu. Vaknade t.ex. imorse, klockan var runt 6 och det bara dunkade i tanden. Pulserande värk och jag visste inte om jag skulle skrika, gråta eller svimma. Usch, riktigt hemskt. Hoppas att du har haft det bra.  

Skriv tillbaka
Postat av: Nattis

Hur stor är båten??



Ush.. du låter som Kicki.. hon har ju också skit ont! Gå till tandis!

2009-08-19 @ 06:52:52
URL: http://moveahead.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag vet faktiskt inte hur stor den var, men den rymde 8 pers iaf. 6 meter kanske(?).

2009-08-19 @ 16:42:41
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, vad mysigt. Jag vill också segla. Det verkar så roligt. Ser ut som att du fick leka kapten också. Vart är sjömansmössan då? ;P

2009-08-19 @ 22:38:12
Postat av: Louise

Japp, jag fick både styra båten och "slå" segel. Väldigt intressant. Gör klart för slag! Rodret i lä! Massa olika uttryck.

Men ingen mössa blidde det.

2009-08-19 @ 23:07:55
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Louise

Japp, jag fick både styra båten och "slå" segel. Väldigt intressant. Gör klart för slag! Rodret i lä! Massa olika uttryck.

Men ingen mössa blidde det.

2009-08-19 @ 23:08:01
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Louise

Japp, jag fick både styra båten och "slå" segel. Väldigt intressant. Gör klart för slag! Rodret i lä! Massa olika uttryck.

Men ingen mössa blidde det.

2009-08-19 @ 23:08:54
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0