Julbakat

Idag blev det julbak för hela slanten. Nalle ville baka pepparkakor och lussebullar idag så det har vi ägnat hela eftermiddagen åt. Det blev små bullar, det blev stora bullar. Det blev små pepparkakor och det blev nya pepparkakor. Allt möjligt med Non stop och glasyr på. Julmusiken spelades på i bakgrunden och julstämningen flödade. Tror att de blev goda också.

Jag provade på lite nya grejer också. Pepparkaksform till att forma lussebullen. En helt crazy idé men det verkade som att det funkade. Man fick liksom lite mindre lussebullar då, istället för alla de där jättestora. Plus att jag fick prova min nya pepparkaksform till olika saker.

Helt seg är jag nu. Vi stod länge och bakade. Varvade lussekatter med pepparkakor. Efteråt drack vi lite glögg och satt och tittade på film tillsammans. Mysigt.
Imorgon blir det lucafirande (ja, fast det bara är den 12:e, jag vet) och sen ska jag och Nalle på julbord på scouterna. Sleep well.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Å vad du är duktig, eller ni båda två kanske. Jag skulle också behöva baka lite gott till julen

2009-12-13 @ 12:32:27
Postat av: Louise

Mmm, fint va?!

2009-12-14 @ 13:41:31
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: David

Du e ju störd.. bara du kan komma på en sån idé

2009-12-14 @ 18:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0