Lucia och julmiddag

I lördags hade vi på scouterna lite Luciafirande. Jag och vi andra scoutledare var nere i vår scoutstuga och kollade på luciatåget och sedan fikade. Bjöd på kaffe och en massa julfikabröd och såg till så att allt funkade.

Samma kväll hade vi också julmiddag tillsammans. Vi drack glögg och nubbar, åt julens alla godheter och sjöng glada sånger. Det var jättetrevligt att vara där. Nalle var med också. Alla "vuxna" i kåren var där med deras respektive och det var jättekul att träffa alla. Det kan ha hänt att några fick för mycket vin i sig, eller en och en annan jul-öl, men alla hade roligt i alla fall.

Jag kommer sakna scouterna nästa år. Sakna att alltid åka dit varje vecka, att alltid stressa dit, att alltid få planera in allt, att få vara en scoutledare. Nästa år kommer jag själv att få vara en riktigt scout med överlevnadstester, skogsliv och ett helt annat umgänge att sammarbeta med. Nästa år är ju jag soldat.

 


Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Sött

2009-12-15 @ 11:04:25
Postat av: Nalle

Du kommer inte sakna scouterna på samma sätt som JAG kommer att sakna dig!!! Älskar dig!



Tack för att jag fick komma med på din kårs trevliga middag!!!

2009-12-16 @ 19:33:54
Postat av: Louise

Kanske inte riktigt på samma sätt.. Jag kommer att sakna dig med, väldigt mycket.



Klart att du skulle med också. Du "tillhör" ju mig nu. Hehe. Va bra att du tyckte att den var kul också. Good.

2009-12-16 @ 23:37:55
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0