Min Julafton

Min julafton var jättebra. Supertrevlig. Nalle var ju med också, för första gången. Vi började dagen med att åka över till mamma och bror i Tyresö. Försenade blev vi, som vanligt också. Sedan kom mormor, morfar och deras hund Moa över. Det blev god glögg och fika - kaffe med Nalles och mina lussebullar och pepparkakor som vi har bakat.

Efter ett tag blev det Kalle Anka på TV:n och vi alla satt bänkade framför dumburken. Julmaten kom efteråt Kalle. Det blev mat i alla längder och brädder. Mat uppe och mat nere. Hur mycket mat som helst. Julskinka, sill, köttbullar, räkor, ägg, prinskorvar, andra korvar, leverpastej, räksallad, mimosasallad, röbetssallad, potatissallad ja allt man kan tänka sig (som är gott och ätbart).

När kvällen kom skulle jag ut och köpa tidningen, vilket jag har som tradition att göra på julafton. Det är bara då som de brukar ha de bästa tidningarna. Och även detta år, så missade jag jultomten! Tomten kom när jag var borta, men en hel del julklappar hade tomten lämnat efter sig. Väldigt fina julklappar hade jag fått. Så jag tänker inte bli ledsen för att jag missade tomten i år igen.   



Vi hade ingen nötknäckare så vi fick ta vad vi hade, en polygrip (med andra ord, en tång att knäcka nötterna med). Man tager vad man haver, inte sant?
Under natten sov vi alla över i villan. Trött och sliten var man, efter allt som man har gjort och ätit under julafton. Men det var en riktigt bra och trevlig julafton. Hade du själv en bra julafton?

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Klart att det var en bra julafton!

2009-12-28 @ 00:17:54
Postat av: Louise

Va bra da!

2009-12-28 @ 21:24:33
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0