Varför?

Varför ska svåra upplevelser vara så svåra att hantera? Varför ska jobbiga situationer vara så jobbiga? Varför är det så svårt att gå vidare? Varför måste det alltid ta en sån lång tid, innan man glömmer det, förtränger det, innan man kan gå vidare? Varför kommer man ihåg de jobbiga stunderna så länge och påminns hela tiden? Varför nu?

Jag vill bara glömma, men jag blir påminnd hela tiden. Minsta lilla tanke gör mig gråtfärdig. Jag kan inte förtränga det här, inte denna gång. Men livet kommer att gå vidare. Det är inte som förut nu, och det kommer aldrig att vara som förut heller. Lev i nuet. Framtiden kommer senare.

Se allt från den ljusa sidan. Tänk positivt, det är allt man kan göra. Glöm dina bekymmer, imorgon kommer det nya.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0