Shopping i översvämning

Cykeln mår inte bättre, men kanske jag gör det....(?)

Veckan har gått för fort, fast ändå inte. Jag har gjort så mycket. I fredags blev det lite shopping med mamma. Ett par nya skor och en massa andra bra saker att ha på läger. (Återkommer angående lägret). Blev bjuden på middag inne i stan av Björn också. Han är så snäll och gullig. Min lilla ängel.

I lördags gick vi och fönstershoppade hela eftermiddan. Gick omkring och tittade på allt möjligt. Tills det helt plötsligt började att spöregna. Alltså herre Gud vilket skyfall det blev. Det blev så mycket vatten i avloppen att det blev stopp och översvämning. Ni vet sånna där tunga brunnslock som finns lite varstans på marken, ett sånt lock lyftes av vattentrycket!Värsta fontänen såg det ut som. Obehagligt men ganska häftigt ändå.
Bilarna som stod parkerade längs ena vägen kunde knappt passera. Typ 2 dm djup vattenväg. På några sekunder bara.
Vi tog en fika medan vi väntade på att regnet skulle upphöra och efter några minuter sken solen från en klarblå himmel. Helt sjukt.

I söndags köpte jag en ny väska! En vit och blå och väldigt sommrig. Lite turqoise. Stor var den så där ryms det mycket skräp och krimskrams. Men fin var den!
Ska som sagt på läger snart. Ett scoutläger i 9 dagar ute i Nynäshamn. Ska bli kul. Jag ser fram emot det. Åker på fredag morgon. Spännande.
Annars så var jag ute och tränade idag. Sprang i Alby och styrketränade lite efteråt. De har satt ut några styrketräningsmaskiner utomhus där som är jätteroliga. Styrketräning utomhus, hur kul låter inte det liksom?!

Skriv tillbaka
Postat av: David

Coolt

2009-07-08 @ 13:51:32
Postat av: Emelie

Oj, vilken fin fontän. Lite läskigt, det håller jag med om.



Men väskan var fin. Väldigt ljus, ser det ut som. Men fin.

/Em

2009-07-08 @ 17:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0