Möten hit och dit

Jag har faktiskt inte orkat skriva hära på ett tag. Jag har haft så mycket att göra de närmsta dagarna att jag knappt har vart hemma. Och det har vart jätteskönt. Att vara arbetssökande dygnet runt, 24-7, tar musten ut en. Om man inte springer till arbetsförmedlingen varannan dag så springer man på arbetsintervjuer eller andra möten hela tiden.


Det var så skönt också att det var soligt hela helgen. Flera, många dagar i rad. Helt underbart. Jag brände mig lite i solen då. Nu håller jag på att bli vit igen. Mmm, för brun blir jag iaf inte. Bara knallröd eller kritvit. Anyway.

Jag har vart med pojkvännen hela långhelgen. Nästan att jag har flyttat in där, känns det som. Jag är där så ofta nu. (Väldigt skönt) Vi käkade goda middagar, drack gott vin, solade och shoppade. Eller först letade jag efter en ny bikini i typ tre dagar, sen i måndags köpte en (till slut). Beslutångest, you know.

Och idag har det varit väldigt rörigt. Först ett möte med min jobbcoach. Jag cyklade dit med ett paraply i ena handen. Det måste ha sett jätteroligt ut. Givetvis så har jag glömt två av mina jackor hos killen då. Både sommarjackan och regnjackan. 
Fast han var magsjuk så det blev inställt. (Och jag som hade ställt klockan och gått upp jättetidigt..) Men väl där fick jag prata med min handledare istället, som tipsade mig om ett jobb som jag skulle ringa. Så när jag hade cyklat hem igen, från mötet, i regnet (igen) så ringde jag direkt dit. Blev då direkt inkallad till en snabb arbetsintervju borta i Huddinge C som gick väl sådär.
Mötet tog ca 30 min, resan tog sammanlagt 2 timmar. Mmm, återigen i regnet. Usch, jag börjar bli för bekväm av mig. Attans, så kan jag ju inte vara. Men lite jobbigt är det att köpa bussremsor hela tiden för pengar som jag inte har.
Är väl lite bitter idag. Men det har nog med det regniga vädret och för lite sömn att göra med. Ska titta lite på Scrubs nu. Det var flera dagar sen sist jag såg det.
Sov så gött

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0