Jobbcoachutbildning

Ja, min jobbcoachutbildning började idag. Den ska hjälpa mig att "sälja mig själv" till olika arbetsgivare och företag. Just nu så har jag inget fast jobb så denna utbildning ska hjälpa mig att bli ännu bättre på att söka jobb, formulera mig bättre i mitt CV (mitt var redan väldigt bra tyckte de), lära mig hur man ska vara på en arbetsintervjuer m.m.
                             
Man kommer både jobba i grupp och individuellt och få en massa tips och råd. Jag är ju skitdålig på att berätta om mina egna egenskaper och kompetenser. Säga varför just jag är så bra och vad jag egentligen kan. Det är inte min grej att "skryta" om mig själv riktigt. Tycker inte om sånt. Alla är ju lika bra, ingen ska vara bättre än någon annan. Inte sant?

Utbildningen kommer sen att hålla på i några månader. Men visst kan det vara en merit i framtiden sen va? Jag tror det i alla fall. Ska dit på fredag sen också. Så nu idag har jag suttit flera timmar och fixat och ändrat på mitt CV. Ny design, andra ord och mindre snack om mig själv.

PS. Väntar fortfarande på ett samtal. Lite nervös faktiskt.

Kram kram å hare

Skriv tillbaka
Postat av: Sandra

Va kul med jobbet hoppas att det blir ngt. Jag ska hålla tummarna för dej =)

Själv har jag oxå fått rätt mkt extrajobb b.la annat över påsk å nästa vecka när "vårt" hus fyller fem år så de ska va massa jippon. B.l.a så kommer Sarah Dawn Finer, Molly Sandén å din favvo Caroline Af Ugglas dit. Sen tror ja att JEssica Andersson ska komma med så det ska bli kul å jobba då =)



Jaa det var supermysigt i gbg hehe

Hoppas du kan komma på inflyttningsfesten miss you Cutiepie

Kramis

2009-03-17 @ 19:43:35
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingen ska vara bättre än nån annan, men ibland är det kul att få lysa lite själv också.

Annars så håller jag med dig. ;P

2009-03-21 @ 00:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0