Fan va bra

Fy fan vad jag kan vara bra ibland alltså. Riktigt duktig. Som bara idag t.ex. då har jag:

#  Promenerat en timme
# Varit på jobbcoaching i två timmar och snackat/lyssnat om CV och personliga brev
# Promenerat igen en timme i hagel och snö
# Skrivit om mitt CV
# Skrivit om många personliga brev
# Letat jobb
# Sökt sju jobb
# Skattedeklarerat

Alltså det är ju helt underbart att man kan klara av så mycket viktiga saker på en dag. Jag är helt fascinerad.
Imorgon ska jag också vara duktig. Städa en hel scoutstuga. Vi ska röja och fixa i hela huset, så det kommer typ ta hela dagen. Sedan ska jag försöka att träna lite också, träffa Björn, kanske övningsköra och sen delta i Earth Hour kl.20.30.
Släcka ner alla lampor, stänga av alla tv-aparater, datorer och radion. Allt ska bli svart, allt ska bli tyst. Till och med mjölken är svart (och plastig) nu. Bara de inte stänger av all el på alla sjukhus. Då kommer folk att dö och det är ju inge bra.
Kommer du att vara med? Delta? Stänga av allt och istället vara social med dina nära och kära? Eller bara sitta stilla en timme och ta det lugnt? För det kan ju också vara skönt att få göra det ibland. Jag tror att jag ska vara med Björn då. Han tycker om levande ljus och sånt så det ska nog gå bra. Vi lär ju överleva detta mörker som kommer.....
(På söndag kommer det ljusare tider, tänk positivt. Ljusare tider....)

Skriv tillbaka
Postat av: David

Självklart!

2009-03-29 @ 21:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0