Vita lögner

Det här med vita lögner, är det verkligen så farligt? Nej, jag menade inte den där gamla tv-såpan som gick på tv för typ hundra år sen. Nej, utan lögner som är mindre farliga, mer milda. Lögner för att skydda någon, något eller kanske sig själv. Är sånna inga bra? Aldrig någonsin?

Jag vet att man inte ska ljuga. Ärlighet vara längst, säger man ju. Och ja, det stämmer också. Men ändå? Jag skulle hellre vilja höra en lögn, som skyddade mig, än en lögn som skulle göra onödigt ont. Lögner skadar, lögner gör ont. Men hellre en vit lögn än en svart.

Alla har ljugit nångång. Alla har gjort det. Till och med den bäste, någon gång. Och om jag nu måste ljuga, så skulle jag hellre dra till med en vit lögn..... än att säga något jättehemskt. Inte för att jag ljuger så ofta....
Är jag helt dum i huvudet? Är det bara jag som tycker så?

Skriv tillbaka
Postat av: Nattis

Absolut alla ljuger ibland.. men jag tror att ju närmare man kan hålla sig till sanningen desto bättre mår man nog själv. Jag skulle inte må bättre av att en vän ljuger om något för att få mig att må bättre + att det tär på den som ljuger!

2009-05-26 @ 09:45:51
URL: http://moveahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0