Valborg och annat

Jag skriver så sällan att inläggen blir så långa. Här är några bilder från Valborg på Fornudden i alla fall. (En lite mesig brasa blev det i år igen).
Majbrasan som brinner. Varför kallas det egentligen för Majbrasa, när det är sista April som den brinner? Anyway..
Mina miniorbarn skulle tända brasan och det gick jättebra. Nervös ska man vara, då presterar man som bäst. Både jag och barnen var det, men diskret. Det var mycket människor där på fältet. Alla sprang fram och tillbaka. Ältade hit och dit.

Sedan på kvällen skulle jag ju träffa Björn och några polare på Valborg och sen skulle vi åka till slottsparken och chilla lite. Men som vanligt när man ska träffa de blir det inställt eller ändrade planer. Precis som denna kväll, det blev inställt. Så det blev bara jag och Björn hemma hos honom istället. Men vi klarade oss bra. Vi hade jättemysigt. Vi låg och kollade på National Tresure 2. Bra film, typ likadan som första filmen. Historia, gåtor och gråttor. Men bra.

1 maj, Björn väcker mig på morgon. Han tycker att det är dags att gå upp. Jag tycker att det är på tok för tidigt att gå upp på en (till) ledig dag.... Vi hinner softa lite på morgonen innan vi blir tvugna att åka först hem till mig och hämta lite grejer, sedan övningsköra och sist åka och handla krubb. Klockan springer iväg och hemma sen hamnar vi framför solen på balkongen i nån timme. Underbart. Kvällen kommer och vi provar på en ny maträtt. Ett nytt recept med couscous, svamp och kyckling. (Och lite vin). Tyvärr har jag inte receptet här men det var jättegott i alla fall. 
Kvällsmys framför tv:n med brieost och kex. Nam nam. 
Lördagen åkte vi och tittade på lampor. Björn behövde en ny till vardagsrumstaket (som han lyckades förstöra för några veckor sen). Vi har tittat tidigare på liknande lampor, som han hade innan, men lampköpet slutade med att vi köpte en helt annorlunda lampa. Väldigt snygg faktiskt. Svart, rund lampskärm med designade ringar på. Skitsnygg. Åkte ner till vattnet sen och åt glass, eller jag åt mer en milkshake. Vi gick längs vattnet i solen. Nöjda met köpet, nöjda med vädret, nöjda med dagen.

Övningskörde lite mera på söndagen. Då Björn innan hade väckt mig på tok för tidigt igen samma morgon. Trött var jag hela dagen. Orkade inte övningsköra så avancerat heller så det blev mest "vanlig" körning. Allmän körning som jag brukar kalla det. Åkte hem sen, hem tiill mig, hem till stöket. 

Oj vilket intressant inlägg. Jag känner hur intressenivån ökar.... verkligen. Lite underhållande?? Lite bittert? Tragiskt? 

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Ta det lugnt, det är ganska underhållande. Bittert men underhållande. Hehe ;P

2009-05-04 @ 21:13:34
Postat av: Emelie

Hur långt har du kommit med övningskörningen då? Kör du upp snart eller?

2009-05-05 @ 13:20:05
Postat av: Sofie

Det är inte så bittert heller.

2009-05-05 @ 16:40:37
Postat av: Louise

Nja, sådär. Kör lite lugnt på lugna vägar. Har kört på 70km/h väg som snabbast. Men allt tar en sån tid...



Okej

2009-05-05 @ 17:00:18
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0