Zucchini..?

Tjohoo!
Hej hur är det? Här är det ganska bra faktiskt. Just nu är det jättebra. Jag har vart hemma hos Björn på middag, shopping i närheten och fått motorstopp på väg hem till mig. Ja, så här är det, idag har jag vart på shoppingrunda med Björn på nåt konstigt modeställe i en stor tegelbyggnad. Kläderna var väl kanske inte i min stil, mest för lilla Agda, 83 år, som försöker vara lite ungdomlig. Men vi tittade runt lite på kläder, skor, väskor och smycken. Smycken! Halleluja. Det fanns så många snygga smycken i sista butiken vi tittade på. Åh, alldeles turkosa och blå och lila och jättefina.
(Fotona är åt helvete, jag vet, men jag har inget bättre. Har ingen vettig kamera).
Back to reality.... Vart var jag, ja jo sedan åt vi en mysig middag ikväll. En pasta-med-vitlök-och-zucchini-rätt. Asgod blev den faktiskt. Jag måste medge att jag var väldigt tveksam i början, men det blev väldigt gott. Fet men samtidigt nyttig. När jag ser en zucchini tänker jag alltid på vegetariskt. Många veggo-rätter brukar vara gjorda på zucchini (eller liknande... eller vad vet jag, jag är ingen vegeterian?!).
Övningskörde ikväll också. Det måste ha vart rekord på motorstopp. Jag vet inte hur många det blev, men runt ett tio-tal i alla fall. Men jag tränande mest på att starta i backe och parkera. Jag lyckades krocka ockkså. Japp! Backade rätt på en stenmur. Aha..... Duktigt Louise, duktig idiot.

Igår, lördags, mådde jag skit. Jag var bakfull, trött, hade ont i hela kroppen och en massa annat tjafs. I fredags var jag nämligen och bowlade med en polare. Discobowling, yeah. Det blev en och en annan drink. Möjligtvis (självklart) en drink för mycket i slutändan och möjligtvis (självklart igen) några timmar för lite sömn den natten. Men men, kul var det så den (bak-) smällen får man ta. Good luck with you. Nu tänkte jag gå och sova. Natti

Skriv tillbaka
Postat av: David

Inte turkåsa smycken också?! Du är ju inte klok..

2009-05-11 @ 13:33:09
Postat av: Emelie

Ne, jag har vart på kryssning till Tallinn bara. Skitkul btw.

Åh vilka fina smycken. Jätte.

Hur gick det med bilen som du körde in i muren då? Gick det bra? Blev den förstörd?

2009-05-11 @ 22:31:47
Postat av: Louise

Jaha, va trevligt. Vill också ut å kryssa.



Det gick bra med bilen. Eller vad jag vet iaf. Den funkar och det var (nog) bara dragkroken som fick en smäll.

2009-05-11 @ 23:02:40
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0