Uppror och damp

Liljeholmsmötet idag var lite av en katastrof. Nästan alla i gruppen har fått nog av de ständigt dåliga veckomöterna och att vår coach inte är så bra som vi hade hoppats på. Hon pratar väldigt lugnt och pedagogiskt som om vi "unga vuxna" inte skulle förstå. En tjej i gruppen sa idag (och jag håller med), att det är som en lekskola för henne att åka dit varje vecka. Att den ända anledningan till att vi åker dit är för att få ersättning. Jag håller verkligen med henne. Vi gör inget roligt på timmarna när vi är där, vissa mår dåligt av att åka dit och det vi gör har de flesta redan gjort. Skriva CV, veta att man ska läsa mejlen varje dag, att man ska söka jobb varje dag, att man ska svara i mobilen när den ringer m.m. De låter oss sitta vid skolbänken som om vi var femton år igen. Vi blev ganska många som gick emot henne och hennes jobb idag. Vi skällde på henne, många samtidigt liksom men hon skällde tillbaka på oss. Jag fick lite dåligt samvete men faktiskt så tror jag att företaget (och hon) förtjänade det. Det är inga bra möten. Det är inget givande. Det är inte roligt.

Idag fick jag damp på coachen också. Vi skulle skriva CV idag och få de "godkända". Mitt är redan godkänt så jag hade liksom inget mer att göra. Då ville hon att jag skulle surfa runt lite på deras hemsida och hitta en massa "nyttig" information om jobbsökning och jobb i störtsa allmänhet, som jag absolut inte redan visste.... Åh.... så då frågade jag om jag kunde få sluta lite tidigare, eftersom jag hade inget mer att göra där. Då sa hon: Nä, timmen är inte slut än. Så då fick jag sitta kvar där och typ inte göra någonting alls i ungefär trettio minuter. Måttligt roande....


Men nu mår jag mycket bättre. Börjar bli orolig för mönstringen nästa vecka bara. Om exakt en vecka. Då gäller det, då smäller det. Håller på att träna så mycket som möjligt nu för att det ska bli bra på fysiktestet på mönstringen. Tränar 2-3 gånger i veckan nu. Nervööös! Paniiiik!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0