Första mönstringen

Vilken underbar dag jag har haft. Helt suverän. Jag är så glad så. Lite mycket väntandes blev det idag dock.

Jag har ju mönstrat idag, eller första delen i alla fall och på kallelsen stod det att man skulle vara där senast kl.12.30. Okej tänkte jag och åkte dit så att jag var 1 ½ timme innan. Först hittade jag inte dit, åkte för långt. På tidtabellen stod det att jag skulle gå av vid Frihamnen, vilket ingen busshållplats hette.....
Men i alla fall när jag kom dit sen så sa de i receptionen att jag skulle vara där kl.12.30 som det stod på pappret så jag fick sitta och vänta istället. Blev bjuden på lunch av pliktverket.

Vid rätt tidpunkt sedan hade vi ett litet informationsmöte och sedan var det dags för "logik-testet", även kallad IQ-testet. Det var sjukt svårt, sjukt svårt. Massa synonymer man skulle kunna och olika symboler och dess följder m.m. Värst var tidspressen, några sekunder på några frågor. Men allt tror jag gick bra och jag fick fortsätta med de "medecinska testerna". Först fick man börja med att sitta och vänta i typ 50 minuter. Skitkul. Nervös, svettig och varm satt man där med ett gäng killar och en ända tjej.

När det var min tur sen fick jag göra ryggkontroll, hörseltest, syntest, EKG-test och det tunga styrketestet. Och resultatet gick förvånadsvärt bättre än jag trodde. Perfekt rygg, perfekt hörsel, perfekt syn, normalt EKG och styrketestet var jag starkare än normalt, bättre än snittet. Hävstångsliknande stång som var verkligen skittung som man skulle lyfta så fort man kunde uppåt. Men bättre än snittet för tjejer så jag är jättenöjd.
Åkte hem sen med ett stort leende på läpparna. Åh så glad jag är idag. Har vart så nervös hela veckan, hela månaden men nu är allt bra igen. Ska göra sista mönstringen nästa måndag. Då är det cykeltestet och lite andra läkarundersökning.

Inte nog med det. När jag kom hem sen idag skulle Jag, Nalle och Rolle till IKEA och köpa nya bokhyllor. Jag som älskar IKEA. Åh så underbart. Nu har vi satt upp alla bokhyllor hemma men de är inte klara än och allt ser ut som en ända stor röra. Men sen, sen när allt är klart, då kommer det att bli jättefint.

Feeling so happy today! What a lovely day. Så himla nervös men allt gick så bra ändå.

 


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0