Min vardag sen sist

Tänkte punktlista lite grejer som jag har gjort den senaste tiden:

1. Ja, kom precis hem från tandläkaren. De skulle kolla på min visdomstand som har vart infekterad och svullen. Men nu är allt bra och de behöver inte dra ut den. Det är upp till mig om jag vill ta bort den; och det vill jag inte.

2. Annars så är det bra här borta. Förr-förra helgen var jag på en scouttävling (HHISS) inne i Stockholms stad. Jag var med och arrangerade den, var som funk med det bästa scout-funk-kompisgänget. Så allt gick jättebra och var skitkul. Våra kontroller var de svåraste på hela tävlingen och det var många deltagare som nollade på de. Hehe.

3. Engelskan som sysselsätter mina dagarna med är svår men jag följer med ändå. I fredags hade vi vårt första prov. Mycket synonymer och gloser typ, men jag tror att det gick ganska bra ändå. Godkänt i alla fall.

4. Den här månaden har gått jättefort fram. Många födelsedagar har firats speciellt denna månad. Vänner och släkt tycker tydligen om att fylla år just denna månad. Min månad. Månad september. En mycket fin månad. Bakade en god grön tårta till släktkalaset vi hade i lördags. Jag, min mor och min mormor som fyller år tätt inpå varandra firades med lite mer släkt + min sambo (!).

5. Scouterna har annars börjat nu också. Men denna termin är jag inte längre miniorledare. Nu är jag juniorledare varje onsdag istället. Barnen är lite äldre och lyssnar lite bättre nu. Mindre press, mindre stress och mer roligt. Jag slipper ta det allra största ansvaret och får lov att komma försent nångång ibland.

6. När jag inte pluggar så är det alltid något annat man ska göra på dagarna och på kvällarna. Ska vi inte till ICA och handla mat så ska vi till IKEA och handla möbler eller till MIO eller på något möte eller träffa någon gammal vän. Ja, alltid är det något som händer. Igår (söndags) var jag helt slut och orkade inte göra något alls. Låg flera timmar på soffan framför tv:n. Men skönt var det.

Sådär ja, det var lite onödigt vetande om mitt liv denna månad. Denna månad som har gått så fort fram. Var det inte nyss som jag fyllde år? Eller var det inte nyss som det var midsommar?

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0