Snart, snart

Ska tillbaka till Livgardet ikväll för att fortsätta min fältvecka denna vecka. Jag ska dit och packa två stora trossan innan jag ska försöka att få lite sömn. Hoppas allt har torkat sen förra veckan.

Snart har jag vart i lumpen i 3 månader. Hela grundutbildningen är snart klar och jag lever fortfarande(!). Det är ett under att jag har överlevt, med alla de motgångar och svårigheter jag har gått igenom. Mitt liv är inte detsamma längre. I lumpen är det svårt att vara sig själv. Men jag är glad om jag bara överlever dagen. Snart kanske det är december igen och jag muckar. Snart, bara 8 månader kvar.....

Befattningsutbildningen börjar snart också. Om ett par veckor bara. Hoppas att jag får mitt första val, Ksp 90 skytt. Det verkar skoj. Tugnt, men skoj.
Annars kunde man välja ksp58, granatkastargevär, skarpskytt eller som fältarbetar som spränger dörrar och slår in fönster m.m.
Befattningsutbildningen varar i ca. 3 veckor sen ska vi träna på högvakten vid slottet. Jag ska även stå högvakt när kronprinsessan ska gifta sig.
Det du, ska du det eller?

 


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0