Sista GSU veckan del 2

Under onsdagen hade vi sjukvårdsövningar. Mer specifikt om trafikolyckor och omhändertagande av skadade. Väldigt lärorikt. Fy vad svårt det kan vara om man är under press och ska ta hand om skrikande blödande människor. Men det gick ganska bra ändå.
Vi gjorde även andra övningar som bårbärande och transporterande av skadade. Ont i halsen fick jag också den dagen. Värre en vanligt alltså och inte ville det bli bättre heller.

Under torsdagen hade vi mer materiellvård. Märkning och inventering av all materiell som vi har. Sedan inventerade vi våra nya vapen, Ksp 58, Grg, granattillsatser och allt annat som vapenlampor, monovar, Ak5 med mera. Snacka om tunga grejer alltså. Men jag ska inte syssla med sånt nästa vecka, jag ska lära mig allt om sprängämnen och minor, låter lite intressantare va?
Värre i halsen hade jag också blivit. Det sved som satan.

Fredagen hade jag så ont i halsen att jag knappt kunde prata. Men det hindrade inte mig från springa Gardesloppet på 5 km. Vi skulle springa loppet på under
30 min och med mitt halsont och dundrande förkylning var det gränsfall att jag klarade det. Men jag klarade det faktiskt under 30 min. Vad gör man inte för plutonen?
Det var så underbart skönt att få åka hem sedan.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0