Blöt, varm & blöt

Torsdag var vi lediga från högvakten och istället hade vi en skjutövning hela dagen. Jag började dagen med att ge mig själv en fläskläpp på uppställningen. Hjälmen slängdes med en fart på käften när jag skulle slänga på mig stridsvästen och dess tillbehör.....
Hur som helst, vi fick åka buss till skjutfältet för en gång skull också. Det var skönt. Det regnade faktiskt ute. Men vi började med att skjuta in vapnet med rödpunktsiktet för det hade vi tagit bort förut. Sedan fortsatte vi med andra skjutövningar i liggande ställningar på långt håll. Vi hade regnkläder på oss men det var så himla varmt att man svettades mer än vad det regnade på en. Så alldeles dyblöt var jag. Äckligt blöt.

 


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0