Skjuta, skjuta, skjuta

Jag vet inte om jag har blivit starkare eller om skjutövningarna har blivit enklare men det har faktiskt gått jättebra den här veckan och roligt har det vart också.
(Kanske inte i måndags då, då sprang jag fälttestet på 2km med stridsutrustning och misslyckades med 1½ minut efter tidsgränsen..)

Men i tisdags skjöt vi skjutövningar på nära håll som gick jättebra. Jag är grym på nära håll. Mitt i prick några gånger blev det till och med. Fick även skjuta under gång också för första gången. Tidigare var jag alltid tvugna att säkra vapnet hela tiden, men nu får jag gå runt och skjuta samtidigt.
Vi marschade ut till Stålbodas skjutbana med packning och allt och marscherade hem såklart också.. Jobbigt.

Och i onsdags marscherade vi ut till Stålboda igen fast denna gång skjöt vi på långa avstånd. Då gick det lite sämre men nu har jag äntligen skjutit klart alla grundskjutövningar i alla fall. 

 


Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Du bara skjuter o skjuter hela tiden ;P



Va bra att det går bättre för dig nu iaf. Kul att höra

2010-08-07 @ 13:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0