Julafton 2010

Under julaftonmorgonen var det stress som vanligt som gällde. Nalle och jag skyndade oss att äta frukost, fixa iordning oss, öppna var sitt paket och packa ihop alla saker innan vi körde iväg hem till mamma i Tyresö.
Precis när vi anlände kom även mormor och morfar och lilla vovven dit.

Vi fikade och åt våra hemmagjorda lussebullar och tryfflar. Det blidde Kalle Anka på tv och sen åt vi all julmat. Det var skinka och sill, gubbröra och julkorv, sillsallad och ägg, janssons och prinskorvar och det rökta renköttet som jag hade med hemifrån och mycket mer. Gott var det och mätt blev jag.
Efter maten skulle jag och bror min gå och köpa tidningen, sådär som vi brukar göra på julafton och just då kom det två små tomtenissar hem till mamma. De hade tydligen med sig en massa julklappar och sa att jag var en bra, söt och duktig flicka. Men tyvärr då, så missade jag tomtenissarna i år igen. Men snäll har jag vart det här året så tomtenissarna lämnade kvar julklappar till mig också. En hel del faktiskt.

Och när tomtenissarna hade gått och julklapparna var öppna var det dags för att äta lite mer. Fruktcocktail med glass, grädde, kaffe och lite Baileys. Mums! 

Trevligt det här med jul. Träffa en massa släkt, ge bort en massa paket (råkade köpa lite för många julklappar i år också) och äta en massa god mat.
Nä men jag gillar julen. Varför har vi inte jul oftare för?

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

God jul tösen!

2010-12-27 @ 22:18:41
Postat av: Nalle

Vad gör den lille på bild??? Puss puss

2010-12-28 @ 21:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0