Sista vecka i lumpen

Den allra sista veckan i lumpen har jag mest bara städat och lämnat in de sista sakerna. Jag har vårdat de sista magasinerna, inventerat allt, lämnat in Ak5:n med mera.

I tisdags fick vi även lira bandy på tjänstetid. Befälen var även med och vi körde turnering. Det gick väldigt bra för mitt lag. Tror att vi vann eller kom på andra plats. Wey.
På kvällen hade jag mitt/vårt sista NVK (Nätverk för Värnpliktiga Kvinnor) möte också. Några tjejer brättade om utlandstjänst och jag blev nästan intresserad. Men jag ska vara kvar i Sverige.... Det ska jag.

I onsdags hade vi en avslutningsmiddag på kvällen. Innan gick vi till Västra Ryds kyrka på korum och tog nattvarden och allt. Sen gick vi fackeltåg i mörkret och kylan tillbaka till Livgardet och åt en fin tre-rättersmiddag med vin och vett- och etikett utbildning. Uppklädda i model-Ä uniformen satt vi där alla i befälsmatsalen och lyssnade på tal, skålar och prisutdelningar. Efter den fina och goda middagen gick vi till "markan" och drack lite öl och drinkar och såg på ett bildspel och lyssnade på musik och hade det jättetrevligt.

Under torsdag kväll hade vi det förbjudna mucktåget och gick omkring och skrek Muck visor. Skitskoj. Vi muckade lite med militärpoliserna också i kasern brevid. De blev lite snea. Vi blev lite glada.

Och i fredags var det Muck som gällde! Vi städade av det sista på morgonen och sen ställde vi upp i en stor lokal så majoren kunde hålla lite tacktal. Sedan ställde vi upp utomhus och gick den sista marchen ut mot grindarna, ut mot friheten. Muck Muck Muck!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0