Iskall julmarknad och julbord på kall båt

Julmiddagen idag skulle gå ut på att vi skulle åka båt ifrån Nybroviken till Utö, gå på Utös julmarknad och sen åka båt tillbaka och äta julbord ombord.
När vi kom till hamnen sådär runt halv tio på söndagmorgonen, fick vi reda på att båten inte skulle åka till Utö. Den skulle inte klara av att åka genom isen som "plötsligt" hade lagt sig över Oxelösund. Och istället hade de ordnat biljetter till julmarknaden på Skansen. Fan liksom.
Men vi åkte med i alla fall. Det var jag, Nalle, Hugo och Lina som var med (plus en massa andra människor såklart). Båten var iskall och frukosten tog jättelång tid innan man fick äta den.

Vi åkte fram och vände vid Vaxholm. Stannade sedan utanför Skansen och gick på julmarknaden. Fy sjutton vad kallt det var. Höll på att frysa ihjäl. Mina läppar blev till och med blåa och det har de aldrig blivit under detta kalla år.
Men det var är jättefin julmarknad och en hel del prylar fick jag med mig. Tillbaka på båten sen skulle det bli julbord som sagt. Men det var svinkallt på båten, jag frös hela j*la tiden och maten smakade inte ens bra. Dyrt, kallt och inte god mat..
Njä, jag blev ganska besviken på den där båtresan. Besviken och bitter.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0