En "lätt" joggingtur och TBE

Alla kvällar har blivit sena. Vi har fått läxor att göra nästan varje kväll. Antingen ska vi läsa hundra sidor i någon militärbok eller så ska vi sy på märken på vår uniform som vi hämtade ut dag två eller så får vi äntligen tid för att ta en dusch. Jag svettas varje dag. Dubbla sockor i kängorna. En underställströja varje dag plus en stor overall. Det är jättevarmt. Speciellt när vi ska springa någonstans eller när vi gör BRAK på mornarna. BRAK är styrketräning. B = bål, R = rygg, A = armar och K = knän.
Det är även jobbigt när vi tränar marsh eller uppställningar. Alla dragkedjor ska vara uppdragna till max. Alla fickor måste alltid, alltid vara stängda. Jag ska alltid ha en superful pälsmössa på mig när jag är utomhus. En gång fick jag utskällning för att jag inte hade min fula pälsmössa på mig. (Jag hade ju inte hunnit att leta fram den..)

Hur som helst. Dag 4 fick vi en genomgång av sjuksyster och sedan fick vi en TBE spruta och gjorde ett hörsel-test. Fortfarande perfekt hörsel. Sedan på eftermiddagen fick vi hämta ut ännu mer utrustning. Det var skyddsvästar, liggunderlag, sovsäck, hjälm m.m.

Dag 5 gjorde vi en "lätt" orientering kring området joggandes. Och med "lätt" orientering menar jag att vi sprang jättefort ute i den kalla luften runt hela området. Det är ett sjukt stort område. Fy sjutton vad stort ställe det är. Flera kilometer måste det vara.

Dagarna går jättefort, trots att man går upp så tidigt och går och lägger sig så sent. Men man har alltid något att göra. Man är alltid stressad. Allt ska gå så himla fort hela tiden. Men jag lär mig. Anpassar mig.


Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Perfekt hörsel? Nja det vet jag väl inte, du hör det du vill höra, min kära älskling!

2010-01-23 @ 12:09:22
Postat av: Louise

Ja just det. Allt och ingenting! ;P

2010-01-23 @ 15:32:21
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0