Herrkläder och Ak5c

Andra dagen var det som sagt väckning vid kl.06.00. Då skulle vi alla snabbt upp för att hinna med vår egen hygien, klä på oss ordentligt och bädda sängen för att gå till frukosten sedan. Därefter är det städning som gäller. Vi i vårt logement (rum) ska städa vårt rum plus duschrummet. Det ska vara skinande rent överallt tills det är uppställning halv 8 på morgonen. Då ska vårat befäl visitera rakning, hår, kläder och skoputs m.m. Allt ska sitta perfekt och vara rent och noggrannt. Om man inte klarar sig ska man åtgärda problemet och sedan omvisiteras. När alla ser perfekta ut ska våra städområden visiteras. Om de inte ser skinande rena ut ska de omvisiteras igen tills allt ser perfekt ut. Vi brukar nästan aldrig lyckas med städningen. Det är alltid något som ska åtgärdas. Sträcka någon säng eller torka upp allt vatten i handfatet eller torka rent i avloppet eller vad som helst.

När alla i min pluton är klara börjar vårt dagsprogram. Andra dagen skulle vi hämta ut utrustning och alla våra kläder. Väldigt lite kläder var det. Räcker inte ens en hel vecka, tröjor och underkläder och sånt. Och ja, appropå kläder, jag har nu gått runt i herr kalsonger varje dag. Jag har herrlångkalsonger med jylf och allt. Jag har herr tröjor som är för stora och mina kängor är två storlekar för stora och väger bly. Så det är en jävla ansträgning att bara ha "rätt" kläder på mig och gå runt i.

Tredje dagen så var det som vanligt väckning tidigt. Vi hade ställt klockan på kl.05.40 för att hinna med allt. Omvisitation blev det också i vårt logement. Men när allt var klart skulle vi hämta ut vårt vapen. En Ak5C. Skitcool. Tung är den också. Som den är väger den 4kg. Med vårt rödpunktsikte på väger den 4,5kg och med alla tillhörigheter plus med ett laddat ammunitionsmagasin väger den 5kg, vilket jag ska klara av att bära i en hand. Mmm, lycka till...

Alla naglar har gått av. Mina fingrar ser helt förjävliga ut. Skrapsår och blåmärken lite överallt. Men dagarna blir bara bättre och bättre. Det är fortfarande jobbigt att gå och lägga sig på kvällarna. Ensam i sängen. Men det blir bara bättre och bättre.

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Tänker på dig min älskling!

2010-01-23 @ 12:06:54
Postat av: Louise

Tänker på dig med. Varje dag, varje natt. Puss min ängel

2010-01-23 @ 15:33:03
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Nalle

Samma här!!! Puss!!!

2010-01-24 @ 00:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0