Första permissionshelgen

Jag är nu hemma från lumpen. Kom hem i torsdags kväll. Höll på att somna på tåget hem. Så trött var jag.
Hemma möttes jag av min lilla Nalle som jag har saknat så mycket. Jag blev så glad att få se honom och att få komma hem. Slippa all stress. Slippa alla tidiga mornar. Alla tittade på mig när jag åkte hem i uniformen. Där kommer jag, blek i ansiktet, hängande ögon, osminkad, skitigt hår med en stor tung bag i famnen. Men hem kom jag, till slut.

På kvällen när vi låg och myste och kollade på tv tillsammans somnade jag. Jag brukar inte somna framför tv:n men just då var jag skittrött. Sov ett par timmar. Det var jätteskönt.

I fredags var jag ute och shoppade lite. Kanske inte direkt vad jag ville göra, men jag var tvungen. Det var en hel del saker som jag behöver ha med mig i lumpen och behöver ha på mig. Eget schampo, egen tvål, rena underkläder, damunderkläder!
Det blev en välsmakad pizza till middag också. Jag som har saknat god och fet mat. I lumpen får vi bara stark, nyttig och äcklig mat. Mycket köttgrytor och kokt potatis. Mmm, min favorit verkligen.... inte.

Idag, lördag, har jag vart ute igen och shoppat. Har köpt present till min bror som fyller år imorgon. Grattis i förskott brooschan. Rensat ut julen har jag och Nalle gjort idag också. Granen är borta och julpyntet pakiterat i lådor.

Nu tänkte jag även sätta mig brevid Nalle på soffan och äta kex och Brieost. Smaskens. Hare gött så hörs vi senare. Imorgon ska jag tillbaka till lumpen igen.


Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Hihi ja du SOV gott i soffan verkade det som!



Pizza, ja men du åt ju så dåligt, precis som idag, vad har du gjort, du har ju slutat att äta. Du måste äta min älskling, annars kommer du ju att försvinna...



Men kom till mig nu då! Du bara sitter å leker vid din dator när du är hemma :-(



Puss puss

2010-01-24 @ 01:00:58
URL: http://www.facebook.com/TokOve
Postat av: Louise

Jo men jag åt ju hela pizzan, till slut. Jag har vant mig nu att inte äta så mycket samtidigt. Men visst äter jag.



Ja, jag kommer. Ska bara svara och skriva lite till. Puss puss

2010-01-24 @ 01:13:51
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fin blogg!

Allt bra med dig? :)

2010-01-24 @ 12:45:13
URL: http://saon.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack så mycket. Din är också fin

Japp, allt är bra annars. Åker tillbaka till lumpen ikväll, så...

2010-01-24 @ 19:43:03
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0