V.3 i lumpen

Den här veckan har vart tuff. Den har gått jättefort men samtidigt jättelångsamt. Det känns att jag har vart i lumpen nu i flera veckor, när det egentligen bara är tre veckor. Snart bara 10 månader kvar!

Jag har äntligen fått skjuta lite nu också. Vi skulle skjuta in våra sikten på Ak5:an, utomhus i snöstorm och minusgrader. Ja det gick väl hyffsat. Ett skott satt mitt i prick, medan ett annat skott satt helt åt skogen.
Andra gången vi skulle prova våra sikten fick vi i alla fall vara inomhus. Då gick det mycket bättre att träffa, men inte tillräckligt bra för att Fänrik skulle godkänna det. Men jag är nöjd, plus att det kommer bli bra sen när jag har tränat lite mera och när jag vet att mitt sikte är perfekt inställt.

Kan du gissa vad jag har gjort i det kalla vädret också? Som en fortsättning av vår utbildning i "Kallt väder" som jag skrev om för ett par dagar sen? Gissa? Tänk på snö, is och minusgrader...
Jag har badat isvak...! Fy fan vad hemskt det var. Jag var riktigt orolig när jag såg isen och förstod vad vi alla skulle genomgå. Rädd var jag. Livrädd.
Vi skulle då först be om "tillstånd" att få hoppa ner i isvaken. Doppa hela kroppen och huvudet. Simma till ena kanten och fokusera på att andas lugnt och kontrollerat (länge) innan vi skulle be om tillstånd att få stiga upp ur Mälaren. Jag tvekade innan jag hoppade i vattnet. Det var ju minusgrader överallt! Jag fick värsta chocken när jag kom upp till ytan. Kunde knappt andas. Andades korta jättesnabba andetag. Fy sjutton vad kallt det var. Usch vad rädd jag var. Fick ligga kvar i vattnet tills jag kunde andas "normalt" igen och därefter be om tillåtelse att få stiga upp ur Mälaren. Efter ett tag tappade jag nästan känseln i benen och började tänka på att jag kunde ligga kvar där några minuter till, dum som man är. Men allt gick bra tillslut och jag fick byta om till torra varma kläder utomhus och sedan springa mig varm. När jag satt och klädde på mig kände jag mig så himla nöjd. Alltså vilken upplevelse. Vilken känsla. Bada i isvak i Januari. Jag känner mig nu så odödlig. Inget kan vara värre liksom.

Har även under veckan lärt mig att göra vapnet rent, lärt mig skjutbaneregler, jag har fysat nästan varje dag, antingen joggat eller kört BRAK, sedan har vi även provat vår gasmask. Jättecharmig gummimask, supersexig....

Men är nu som sagt hemma igen. Ska tillbaka på söndag för att nästa vecka vara ute i fält.
Kan meddela att jag lever men har ont i hela kroppen. - Höger, vänster om!

Skriv tillbaka
Postat av: David

Fan va coolt. Starkt av dig att du badade isvak. Inte alla som pallar med det

2010-01-31 @ 15:12:12
Postat av: Louise

Ne jag vet. Jag var riktigt orolig och tveksam innan jag gjorde det. Tänkte först låta bli. Men gjorde det tillslut.

2010-01-31 @ 19:45:23
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0