Stuga i Hälsningland

Hejsan. Hur mår vi idag då? Här borta i Hälsingland är det bara bra.

Jag och Nalle bilade hit i lördags. Tog ungefär 4 timmar. Då måste det ha vart Sverigen varmaste sommardag ute, Rekordvarmt med solen som stekte och vinden som inte fanns. Och vi satt i en bil utan ac........ mmmm..... det var varmt. Inget jag rekomenderar. Svettades 4 timmar i sträck.

Men framme sen var allt jätteskönt. En trevlig lite stuga med el och vatten supernära en 1 km:s lång sandstrand. Nalles släkt äger stugan så någon hyra finns inte. Bara en massa god mat och dryck som vi har köpt.

Jag visste redan innan att min kompis Kicki och hennes sambo Danne skulle också till Hälsingland. Hans släkt har någon sommarstuga här också. Så jag slog en pling och vi beslöt att vi skulle käka middag en dag tillsammans. Grilla med lite vin hemma hos de. Så det gjorde vi. Det var trevligt och skitkul att få träffa de. Jag blir verkligen glad av de två. Vet inte varför, men det blir jag.

En kuslig sak är att Kicki, var på Åland samtidigt som mig. Hon åkte hem samma dag som jag OCH hon åkte till Hälsingland samma dag som jag gjorde. Och nu har jag fått veta också att hon ska åka hem till Stockholm samma dag som jag ska. Det är lite skrämmande faktiskt. Snacka om sammanträffande.

Annars så har vi åkt på en massa utflykter, kollat runt länet, åkt upp på höga berg och åkt ner vid vattenfyllda dalar. Vilket vackert landskap, vilka vackra utsikter det finns här. Jag har även badat här också. I Ljusnan. Kallt var det och med svag sol. Det var en gammal man där som peppade mig och som försökte prata mig till ett dopp. Då var jag ju tvungen att doppa mig. Så tillslut doppade jag mig och simmade runt lite i det långgrunda vattnet. Jag fick till och med i Nalle i vattnet tillslut. Han är värre än mig på att bada. Men jag tycker att det hör till sommaren, att bada, hur kallt det än må vara.


Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Ja det ser verkligen jättefint ut där. Fortsätt att ha det bra nu. Många kramar

2010-07-07 @ 12:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0