Det civila livet

Åh vad jag älskar att vara civil; och vara tjej också!

Som idag t.ex. Idag har jag shoppat en hel del. Plånboken är tom och pengarna på banken sjunkit lågt.
Men aja, jag har sprungit runt i hela Nacka forum och letat efter konfirmationspresent till min killkusin, köpt dricka till midsommar, lite kläder, en jättestor vas i turqouise såklart och lite mat. Inte så jätteintressant kanske men poängen kommer jag till nu, två saker.
Den första: Mannen i kassan på ica var jättetrevlig, hälsade mig välkommen och önskade mig em trevlig kväll när jag gick. Jättesnällt av honom. Det är inte ofta kassapersonalen hälsar en välkommen till kassan liksom. Eller ens är sådär allmänt trevliga.
   
Den andra: Senare idag när jag skulle släpa hem alla de tunga kassarna var det en pappa med barnvagn som frågade om han skulle hjälpa mig att bära de. Hur snällt är inte det liksom. Hade jag vart "militär" eller kille då hade jag bara fått en massa blickar. Men nu vill de hjälpa till. Nu är det okej att vara svag, eller inte orka.
Ja, jag kanske saknar det civila livet när man får hjälp utan att ens be om det, eller blir bjuden på drinkar på krogen eller får åka bil vart man vill.


Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0