Skyddsvaktsutbildning

Japp, denna vecka har jag enbart ägnat mig åt skyddsvaktsutbildning. Är snart legitimerad skyddsvakt. Yes, känn på den du!
I måndags var det fys som vanligt. Vi joggade väldigt lugnt denna gång så det var soft att röra på sig lite. Synd bara att det är direkt efter frukosten bara.... Sedan var det juridik som gällde hela dagen. Så underbart skönt att sitta inne. Jag har tröttnat på att frysa hela tiden.

Juridiken fortsatte på tisdag också. Fler regler och lagar och skyldigheter och allt vad det hette som jag måste kunna. Efter lunch sen fick jag lära mig närstrid. Det var skitkul. Alltså hur jag ska bråtta ner den uppkäftiga idioten på marken. Hehe. Men det var riktigt roligt faktiskt, OCH svårt, när man är en kort, svag tjej. Men jag kan tekniken nu i alla fall.

I onsdags marschade vi ut till en jättestor skjutbana långt, långt borta och hade ett skyddsvaktsskjutprov. Ja alltså hur man ska agera om man står vakt och det kommer ett pucko springade mot en med en kniv till exempel. Och det gick jättebra. Klarade det på första försöket. Så kom inte och hota mig nu.

På eftermiddagen lärde jag mig att visitera fordon och andra männskor. Det gick bra det med men var kallt. Kallt.

Torsdagen var det mer skyddsvaktsutbildning. En massa praktiska övningar på hur man ska agera som skyddsvakt vid olika situationer. Då var vi utomhus hela dagen också, så gissa om jag tyckte att det var kallt..?!
Prov på kvällen också. Om all juridik och lagar. Vet fortfarande inte om jag blev godkänd, men jag hoppas på det.
Pappa fyllde år också. Grattis.

I fredags skulle jag både ha fys och närkamp, men båda två blev inställda. Lovely. Så det blev lite städning istället och sedan hemfärd. Också lovely. Vi fick sluta tidigare! Vid ett! Så när jag kom hem var jag pigg och glad för en gångs skull. Jag orkade till och med att duscha, hehe. Skönt.
Tyvärr råkade jag somna framför tv:n den kvällen ändå (som vanligt), men skönt var det. Råkade sova lite för mycket där bara, typ hela natten.......

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Hehe, så man ska passa sig för dig nu?

2010-03-18 @ 17:43:38
Postat av: Louise

Heha. Japp. Nu kan jag gripa dig om du inte sköter dig. ;)

2010-03-19 @ 23:20:46
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0