Snart huligan

Det har vart en sån skön och lugn vecka hittills. Vi har haft befälsbrist denna vecka så det har inte vart många uppställningar eller visitationer någongång direkt.
Veckan började med sovmorgon till kl.14 på måndag. Vi skulle fysa som vanligt därefter, men vi hade inget befäl som sprang med oss då. Så "träningsbefälet" sa åt oss att springa tre varv runt Livgardet och sen skulle vi bara stanna på logementet utan att göra någonting tills typ middag. Så jag sprang ett och ett halvt varv och sen gick jag in och stretcha och tog en lång dusch i lugn och ro istället. Springa lär jag ändå göra så mycket det här året, så....
Och efter middag slutade tjänsten.

Idag, tisdag skulle vi öva inför morgondagen då vi ska spela huliganer mot utlandsstyrkan. Det är deras sista slutövning och det kommer bli jättekul. Vi i hela kompaniet ska kasta vedträn, skrika högt, störa och vara våldsamma mot utlandsstyrkan. Vi har vissa regler som vi måste följa men annars tror jag att det kommer bli ganska våldsamt men roligt. Vi ska vara i en liten kåkstad med små vägar och hus och låtsas att vi är i Kosowo eller liknande.
Övningsledaren sa att det kommer vara minst en som får åka ambulans därifrån imorgon. Vi ska kämpa tills vi svimmar. Vi ska göra motstånd i 4-5 timmar i sträck. Vi ska ha blåmärken på oss. Det kommer bli jobbigt. Vi ska verkligen agera som huliganer, demostranter.... som en stor ilsken folkgrupp. Hur som helst tror jag att det komer bli jätteroligt. Superspännande.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Hehe. Jasså det är det ni gör i lumpen. ;P det låter ju inte så farligt

2010-03-18 @ 17:22:00
Postat av: Louise

Hehe, japp. Så nu kan jag "fightas" civilt också. Å inte bara som soldat i skogen. ;P

2010-03-19 @ 18:07:21
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0