Duktiga lilla jag

Tänk vad duktig jag kan vara ibland. Jag vet ju att jag är det ofta, men ibland är jag lite extra duktig. Som idag till exempel. Jag är ledig, jag är hemma, jag är trött på lumpen, jag ska ut i fält snart igen och vad gör jag då på min lediga tid(?), jo, jag går ut och springer. Tränar.
Men det är verkligen en skillnad att springa i lumpen och springa här hemma. Här kan man springa hur man vill, när man vill, om man vill. I lumpen måste man springa när befälen vill, man måste springa i takt oftast och man springer med ett hundratals andra vältränade soldater..

Aja, är man dum nog att söka till lumpen kan man vara lika dum att gå ut och springa på sin permission också. Jag har bara tränat två gånger, sen jag rykte in, på min permission och det var under det tre veckor långa sommarlovet.

Men det är ju ganska bra att träna ändå. Inte sant? Vet inte när jag sist var ute och sprang i lumpen, typ 3-4 veckor sedan. Så det behövs ju i alla fall.

Och imorgon ska jag vara duktig också. Då ska jag (tydligen) simma med Lina. Fast jag kommer nog mest att plaska runt där och vänta på den långa bastun efteråt. Yeah. Hoppas att jag inte fryser då...

Skriv tillbaka
Postat av: David

Mmmm.....

2010-11-02 @ 23:50:13
Postat av: Louise

Mmmm!

2011-11-15 @ 00:51:08
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0