Första REMI-veckan

Den här veckan i lumpen har jag bara vårdat och inventerat en jävla massa saker hela tiden. Vapen och materiell hela tiden. Och när vi väl hade vårdat klart något fick vi något nytt från någon annan pluton att vårda. Så det har blivit tidiga mornar och sena kvällar med olika sortes vård.

I måndags hade jag även hicka vid 8 olika tillfällen under dagen. Det var ganska jobbigt att det aldrig gick över. Rekordmånga gånger var det. Yey..... Hade även hörseltest och det gick alldeles utmärkt. Perfekt hörsel, sa sjuksyster att jag hade. Yey! På kvällen lirade vi fotboll och tog en bastu sen. Det var skönt och avkopplande.

Tisdagen betod ju av mer vård. På kvällen sedan, när det var kallt, mörkt och kallt var det en orienteringstävling för hela bataljonen och även civila (?!). Gardesnatta kallas den för, tydligen ganska populär också. Hur som helst så tävlade man plutonsvis och jag var jättetaggad. När det var min tur gick allt jättebra och det gick faktiskt bra för hela plutonen. På hela 6:e kompaniet kom vi på 1:a plats och på hela bataljonen kom vi på andra plats. Så vi fick lite priser och fick kompaniets "stridsyxa" som alla vill ha och tävlar om. Min pluton vann den första gången, sen råkade vi ge bort den (på lån) till pbv plutonen och nu tog vi tillbaka den. Den var en skön avslutning på lumpen.

Under onsdag morgon sprang vi alla beep-testet. Ganska nöjd med resultatet är jag, det var bättre än första gågnen jag sprang och då fick jag "bara" 8,4. Sedan hade vi som vanligt mer vård. Persiskt marknad (inventering av våra materiell) hade vi sedan i 5-6 timmnar. Det var inte lika underhållande som beet-test resultatet. I 6 timmar plockade vi fram en och en sak, fick de visiterade och sen packade vi ner de igen. Var de inte riktigt tillräckligt vårdade fick vi vårda om skiten också.... Mmm, jag säger inget mer om det.

Torsdag och fredag var det mer vård och inventeringar. Vi fick 40 pbv magasin att vårda och när vi tillslut var klara med det fick vi yttligare 17 mer magasin att vårda. Det tog typ bara en och halv dag att fixa och vi har fortfarande kvar 14 stycken att vårda. Men snart är allt över.
Fredag sen hade vi vårt sista kompanifys. Vi var ute och sprang i motoroverall och kängor i snön på oplogade stigar men det gick faktiskt förvånansvärt bra. Jag sprang i täten och fick inte ens ont i benhinnorna efteråt, som jag (och alla andra för den delen) brukar få. Så det kändes jättebra. Och sist på dagen hade vi hemreserutinen vilket innebär städning och sen få åka hem. Yey!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0