Näst sista permissionen firades med shopping

I torsdag kom jag hem från lumpen. Då efter slutövningen hade vi bara utvärderat varandra och städat lite i två dagar. Men nu som sagt har jag kommit hem och njuter av den näst sista permissionen.

I fredags t.ex var jag så trött efter slutövningen att jag somnade på soffan och sov där nästan hela natten. Fast Nalle försökte väcka mig så vaknade jag inte... När jag vaknade tillslut och gick och la mig i sängen istället var jag fortfarande trött och kunde sova i 7 timmar till. Snacka om att slutövningen tog kol på mig liksom. Aja..

Igår var jag ute och shoppade med Kicki i Skärholmen. Jag har aldrig vart där men fy vad stort det var. Ett stort centrum gjord för att gå vilse och med en massa olika butiket. Det var inget speciellt jag skulle handla men när jag väl kom hem sen hade jag påsar fyllda med ett par leggings, en tröja, två fina koppar i de finaste färgerna och ett spel. Så lite stuff fick jag med mig hem.

Jo, när vi skulle ut till bilen sen som stod parkerad hittade vi inte bilen heller. Det var inte så att vi inte hittade till rätt parkering eller rätt våningsplan utan vi var rätt men såg inte bilen. Det var nästan tomt på parkeringen förutom en bil. Men vi såg inte vår (Kickis) bil. Panik! Vart fan är bilen? Vad gör man nu liksom? Ingen bil och vi visste att vi var rätt. Vi gick lite närmare där Kickis bil skulle ha stått.... och där var den, bakom den andra stora bilen. Pjuh. Paniken släppte. Där var den ju, den lilla bilen, bakom den ensamma stora bilen. Vilken lättnad.  

Samma kväll käkade jag, Kicki och Nalle taimat hemma hos oss. Det blev lite drinkar på det och ett nytt sällskapsspel. En bra och rolig kväll med en massa snack och umgänge. Yeah.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Tänk vad tiden går fort. När kommer du hem nästa gång då?

Lycka till nu sista biten. Kämpa på!

2010-11-22 @ 00:26:03
URL: http://Ems
Postat av: Louise

Jag kommer/är hemma nu på fredag, min sista permission och åker tillbaka måndag morgon. Hallelulia!

2010-11-26 @ 18:13:41
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0