Hemma från högvakten

Tack vare min stukade fot (som för övrigt läker jättebra) fick jag vara kalfaktor på högvakten, vilket var jätteskönt. Bakade och fikade och serverade befälen mat m.m. Fick även stå ett postpass på natten också och jisses vad kallt det var då. Riktigt kallt.

Samt så slapp jag stå två extra dygn också. Så i söndags åkte jag tillbaka till gardet och vi alla fick sluta tidigt. Gick och la mig tidigt den kvällen, hade ju bara sovit i 4-5 timmar under högvaktsdygnet, så jag somnade runt 21-22 tiden. Ändå så har jag vart trött hela måndagen. Appropå måndag..

Idag har jag bara tränats inför morgondagen då riksdagsmötet ska öppnas. Tränat gamla vapenrörelser som jag har gjort under varje högvakt, så det har vart en riktigt lärorik dag idag.... (inte). Men eftersom jag slutade tidigt, runt 14 tiden, så åkte jag direkt hem, där jag sitter nu och softar.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0