Jo man tackar

Jo, när vi åkte hem från Hälsingland förra veckan åkte vi förbi Marma vid Gävle. I Marma gjorde jag min fältarbetsutbildning förra året. Sprängde minor och grävde skyttevärn som soldat under värnplikten.

Vi stannade till vid en rastplats längs den vackra Marmafjärden och fikade i solnedgången. Det kanske inte var på precis samma ställe som jag sprang omkring med ak5 och minor, men hur stort kan Marma vara då?
Där fanns det även en soldatskulptur i trä och en minnestavla till alla (oss/mig) soldater som har vart i Marma.

Jag känner mig hedrad. En minnestavla för min skull. Folk ska bara veta hur jobbigt det var där i Marma när jag var där. Slitsamt, tungt, farligt och hårt.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Vilken fin utsikt det var där.

2011-08-08 @ 19:08:05
URL: http://Emsi
Postat av: Sofie

Schysst med minnestavla

2011-08-08 @ 23:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0