Muséum

Jag var på muséum också när jag var på Åland, Ålandsmuséumet. Var inte så jätteroligt kanske, inte äns intressant, men jag följde mest med Nalle och min pappa som ville dit.

Men det fanns en annan del av muséumet som var ett konstmuséum som jag fastnade för.



Någon konstnär hade målat vanliga figurer i svart med bisarra ansikten för att hedra någon affrikansk folkstam. Såg ganska rolig-läskigt ut, men jag kunde inte släppa blicken.

Sedan fanns det ett vattenregn gjort på riktigt havsvatten i små påsar hängandes från taket. Såg jättecoolt ut. Många små vattenpåsar.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Vet inte riktigt om man kan kalla de där svarta figurerna för konst.. Men jag är ingen konstvetare heller.

2011-08-11 @ 01:17:26
URL: http://Emsi
Postat av: Louise

Inte jag heller men det var ganska facinerande iaf.

2011-08-16 @ 00:24:25
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0