Riskettan

Chefen ringde mig imorse och ville att jag skulle jobba idag, men jag tacka nej eftersom jag skulle på kurs idag. Riskutbildning 1 för körkortsutbildning. En ny kurs sen 2009. Dyr och ganska meningslös kurs, om jag får säga min mening.

Jag tror att de allra flesta vet att det är dåligt att köra bil alkohol- eller drogpåverkad. Till och med att köra bil trött kan vara jättefarligt, både för sig själv och för andra trafikanter. Allt handlar ju om sunt förnuft.

Drygt tre timmar tog kursen, men med kafferaster imellanåt. Skönt att ha den avklarad i alla fall. Nu är det bara lite körlektioner, halkbanan, teoriprov och uppkörning kvar att göra. Jag har 4-5 år på mig innan tillstånden går ut. Så jag borde väl klara det. Väl?

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0