Las Palmas

Idag skulle det vara lite sämre väder här på Gran Canaria så vi passade på att åka in till huvudstaden Las Palmas för att kolla läget och eventuellt shoppa lite. Bussresan tog nästan en timme, utan air-condition och väl framme var det mulet och grått. Men det var intressant att ströva omkring på shoppinggatorna och sedan se "Gamla stan" med otroligt gamla byggnader samt se den stora katedralen Sankt Ana.

Vi åkte upp i det högsta tornet och hade en stor utsikt över hela Las Palmas. Gamla byggnader uppradade upp i bergen, färgglada och/eller slitna.

Efter en promenad i staden kom spöregnet och vi tog ett snabbt beslut att ta en fika under tak. Halft mysigt, halft ruggigt.
Det blev ingen shopping för min del så vi åkte bussen hem till San Agustin och fortsatte shoppingen i "hemtrakterna". Köpten en till väska, en plånbok och både jag och Nalle hittade varsitt par solglasögon.

Förra veckan köpte jag en linne och en annan väska. Nu saknas det bara en liten söt handduk som jag vill ha, men det får bli ikväll eller imorgon.
Solen ska komma tillbaka imorgon så då blir det sola och bada en sista gång innan det är dags att packa ihop och åka hem på onsdag. Ciao.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0