Den andra julen

Idag har jag firat julafton nummer två, hemma hos Nalles föräldrar med tillhörande släkt. Vi kom dit på eftermiddagen, glöggade och började sedan med julmiddagen. Sillar i mängder, köttbullar gjorda på älgkött, cocktailtårta, sillsallad och allt möjligt. Supergott och jättetrevligt. Jag åt ovanligt mycket sill, fast jag egentligen inte tycker om sill. Otroligt.

Men maten slank ner. Proppmätt blev jag. Senare var det julklappsutdelning. Till och med jag fick paket. Det var snällt. Det tackar jag för.

Efteråt blev det efterrätt. Fruktsallad med glass och vispgrädde, samt kaffe och kaffelikör. Sliskigt gott det med. Mätt och belåten tog jag och Nalle en taxi hem sedan.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0