Julbord

Efter flytthjälpen var det stress hem sen. Vi skulle hinna duscha, städa det sista, värma glögg, skala mandlar och fixa i ordning oss själva på 1½ timme innan 11 gäster skulle komma hem till oss på glöggfika.
Vi hann precis. Jag stod i badrummet och sminkade mig precis när de första gästerna kom. Men allt annat var städat och klart. Precis i sista sekund.

Sen var det dags för årets första julbord! Det spöregnade och blåste ute och jag gick dit i kort kjol och höstjacka (ja givetvis mer kläder än så också). Kallt var det. Blött var det. Men inne sedan var det gott och trevligt. Men det kändes lite för tidigt för julbord än. Mina tankar ligger mest på Gran Canaria nu.

Men det var trevligt och roligt. Gott sällskap också. Väldigt gott sällskap.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0