Planering, soppa och norsk fylla

Är nu hemkommen från en helg full med planering och soppor.

Igår morse, runt 8- halv 9, åkte jag till Vissvass ute i Tyresö för att gå på ett ledarmöte för scouting. Woho. Det gamla goda gänget och nu med tillskott också.
Hur som helst. Vi började mötet strax efter 9, pratade igenom året som har vart och gick igenom det nuvarande året. Allt sånt där skoj. Det blev lite för mycket kaffe den dagen och en hel del soppa. Både till lunch och till middag.
Efter middagen sen blev det ost, kex och vindruvor med några glas vin till som efterrätt. Avslutade kvällen med att leka "norsk fylla". (Den där pinnen som man springer runt och runt och sen ska man försöka springa rakt fram). Jävlar vad snurrig man blev efter några glas vin i blodet alltså. Riktigt taskigt med balansen där, kände jag.
Men skratta gjorde jag när jag låg där på golvet och sprattlade. Skitkul och snurrigt.

Kom i säng runt 12 på natten och väckarklockan ringde halv 9 på morgonen efter... DÅ var jag trött. Det var ännu en tidig morgon för lilla Lolis. Vi städade av huset och åkte hem.
Tydligen bestämdes det att jag ska bli scoutledare igen också. Så nästa vecka är det ännu ett möte som jag ska gå på. Weii. Sedan varje vecka, men nog om det. Nu börjar livet rulla igen.


Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Vad bra att du hade det trevligt!!!

2011-01-18 @ 01:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0