Köra brum brum bilen hem

Har inte hunnit blogga något idag, föräns nu. Jag har precis kommit hem från en lång bilresa från Orbaden. Jag körde största delen. Åkte 120km/h för första gången, samtidigt i mörker. Blev nervöst och jobbigt, men allt gick jättebra.
Vi har stannat på några ställen och ätit och fikat, så det tog lite extra tid att komma hem. Men men...

Imorse vaknade jag sent. Nalle skulle ha väckt mig men gjorde det inte. Men sen i alla fall så drog vi och shoppade efter frukosten på Albert & Herbert, ett "måste" om man är uppe i Hälsingland. Albert & Herbert och DollarStore är två butiker man måste besöka. Höll inte på att få betala heller innan de stängde butiken och ropade ut alla kunder.

Annars så har vi bara städat och fixat i stugan innan vi sent lämnade Orbaden mot Stockholmska betesmarker. Trollträsket. 
Känner med helt slut och sliten i kroppen, även fast jag inte har gjort något ansträngande de senaste dagarna. Men men. Det kanske är det friska vädret i Hälsingland som har gjort sitt. Kommer sakna Orbaden.... Ljusnan.... Utsikten.... Lugnet.... Landet....

Nu väntas en "vilodag" innan vi drar vidare till Åland på tisdag.

 


Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Vilken fin utsikt. Fina färger.

2011-08-02 @ 00:15:59
URL: http://Emsi
Postat av: Louise

Ja visst är det. Jag blev helt förtrollad av den vackra utsikten.

2011-08-02 @ 16:03:58
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hej Louise.



Jag jobbar på Dollarstore och undrar om det var våran butik som ropade ut er vid stängning. Vi har som policy att inte göra det och är det så att det händer i våra butiker vill vi gärna veta det. Så vi kan ta upp det med butikerna som gör fel.



Mv



Jonas Karlsson

2011-08-03 @ 14:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0