Run forest, run!

Vädret har skiftat mellan regn och sol hela dagen idag. Och mitt i ett uppehåll drog jag iväg på en liten springrunda. För att komma tillbaka till verkligheten och ta en paus från soffan en stund.
Det var väldigt varmt och svetten rann. Skönt när jag ändå hade planer på att duscha idag.

Tror att jag glömde skriva vad som hände mig förra gången jag var ute och sprang. Då höll jag på att trampa på en liten äcklig(!) orm som låg helt stilla på en nerförsbackestig i skogen. Ljusbrun med svarta fläckar på. Fy vad rädd jag blev. Jag hatar ormar. Var livrädd hela skogsbiten jag sprang. Tänk om det finns flera ormar där? Tänk om jag fick syn på en till? Hjärtat skulle hoppa upp ur min kropp och lämna mig av rädsla. Tänk om en orm biter mig? Förgiftar mig? Vad gör jag då? Dör? Skriker på hjälp?

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0